I am finally freeee! ..for the moment at least!

Haha, skoja bara ^^
Men Felicia o Johan tågluffar runt i Japan just nu, så jag har lägenheten helt för mig själv igen.

Vi åkte till Akihabara som planerat i fredags, men vi besökte några andra platser innan dess. Vi köpte "en dagars"-biljett för 1140 yen, som betyder att vi kan åka med JR hur mkt vi vill under hela dagen. Jag tänkte ta samma väg som jag tog alla dem andra när jag tar guidade dem till Akihabara området, men eftersom vi lyckades ta ett snabbtåg mot Tokyo-stationen, så bestämde vi oss för att gå omvänd ordning istället. Vi började då med att besöka den kejserliga trädgården vid Tokyo-stationen, men eftersom den bara är öppet två dagar om ÅRET (min mor & Maria hade tur ;)), så fick vi nöja oss med att ta bilder utanför vallgraven :P

Några typiska turistbilder.. ;)



Riktigt vackert! Både bakgrunden o människorna på bilden ;)


Nice utsikt o nice pose!

Därefter promenerade vi ner till Ginza o så gick vi runt där (utan att shoppa) :P Bilvägen på mitten av gatan var också avstängd, så man fick hela gatan att promenera i lugn o ro på ^^ Vi var inte i Ginza särskilt länge utan vi tog tunnelbanan till Asakusa. Vi gick igenom gatan med alla prylar för turister o köpte faktiskt lite grejer ^^


Asakusa, en av dem få sevärdigheterna här i Tokyo..

Till lunch så åt vi på Matsuya! Så fick Felicia o Johan testa på Gyuudon (eller Gyuumeshi som dem kallar det på den resturangen ^^)
Sen åkte vi vidare till Ueno o promenade runt i Ueno parken. Man började känna sig trött i bena (vissa vid axlarna..;P), men det var bara o bita ihop. Efter det så åkte vi slutligen till Akihabara, men vi stannade inte där länge. Johan var varken intresserad av eletroniken eller animen där. Men nu har dem iaf fått uppleva "Otaku"-miljön med ;)
På hemvägen så gick vi av vid Ikebukuro o så fick dem också se Sunshine City (varuhuset med alla butiker o även hotellet där min mor & Maria bodde i). Sen var det raka vägen hem.. o så träffade vi på Yuri vid Kokubunjis station :P Snacka om sammanträffande! När vi promenerade hem från stationen så hörde vi en massa "oväsen" o så kom jag på att det va ju gatufestival precis utanför min campus under helgen! :D Så även fast vi var trötta o ville gå hem o vila, så tog vi en snabb sväng förbi festivalen. Det va trevligt o se en massa folk ute med sina småbarn o så såldes det den typiska festivalmaten ^^


Det bjöds på japanskt musik o dans!

När vi slutligen var hemma, så avslutade jag o Johan kvällen med lite zsnes ^^ Jag fick låna en luftmadrass från Leon som bor våning under, så det var inga problem för oss tre att sova i samma rum!

I söndags så åkte Felicia o Johan till Kyoto. Dem lyckades ta sig till Tokyo-stationen själva o därifrån åka med Shinkansen till Kyoto. Jag är så stolt :') Jag ägnade dagen åt att fixa lite ärenden, därefter umgicks jag med Anthony resten av dagen o så lirade vi Nazi Zombies.. ;P Vi slog rekord igen! Vi kom upp till otroliga lvl 24!! Om ni har spelat spelet så vet ni hur svårt det är med bara två pers o ta sig upp till dem högre nivåerna.. ;P

Kommentarer
Postat av: Felicia o Johan

Snart ar dina plagoandar tillbaka i ditt lilla rum! Hihi! >:P Johan ser fram emot mer znes! Ha det bra, vi ses hemma!

2009-08-07 @ 13:17:25
URL: http://flicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0