Sista dagen i Japan.. :'(

Hey!
Nu sitter jag hos Anthony o ska pa flygplanet till Taiwan vid 20-tiden. Eftersom det tar sin lilla tid o aka till Narita samt att man maste checka in 2 timmar innan typ, sa kommer ja lamna Kodaira vid 14-tiden.

Jag ska nu blogga om min sista vecka har i Japan. :'(


I mandags sa akte jag tidigt in till skolan o motte upp med Marina for sista gangen. Vi promenerade runt i skolomradet o pratade en massa om minnen etc. Det va riktigt trevligt, hon e riktig gullig tjej! ;)
Efter det sa cyklade jag hem igen o darefter satt jag hemma o laste lite innan det var dags for den sista nomikain under kvallen. Vi traffades vid Kokubunjistationen mot 19-tiden o tillsammans gick vi till Kuumon for nomikai for sista gangen. Tomo-chan kom ocksa o sa farval till mig vid stationen da hon inte kunde delta i Nomikai. Sot av henne ^^

Vi borjade drinkandet o darefter rullade det pa! Det va en riktig lyckad kvall! Hur kul som helst! :D


Cheers minna-san!


Cao Cao o Liu Bei t.v o Zhao Yu l.t.h... haha


Coola ganget! ;)


Mot slutet av nomikain


Leon x4 (Naomi x4? ;P)


Utanfor Kuumon

Efter nomikain splittrades alla. Jag, Minji, Mac stack till Leon o lirade nagra matcher KoF o Street Fighter innan somnheten slog in o alla gick hem till sig o sov.

I tisdags sa tog jag det relativt lugnt. Jag cyklade in till skolan o spelade lite piano. Mot kvallen sa hade vi en farval middag for Kalle o Mac, som skulle tillbaks till Sverige. Rika kom ocksa hela vagen fran hennes jobb i Yokohoma o deltog i middagen. Forst sa cyklade vi till Samitto o kopte maten. Darefter lagade vi maten tillsammans i Weiwei's kok.


En mysig o mumsig middag!

Senare mot kvallen foljde jag med Rika till stationen nar hon skulle hem. Vi tog farval o sa fick jag en fin farval present av henne! Sa snall o gullig! :D

I onsdags sa cyklade jag forst med Ami o Leon till stadshallen o betalade halsoforsakringen. Darefter tog jag en svang forbi Bookoff pa hemvagen o sa markte jag att det va rea pa Manga dar! Kopte ett par manga for endast 51 Yen styck, alltsa ca 4 kr?? Jag cyklade aven till skolan o anvande internet o spelade lite piano :D Mot kvallen motte jag upp med Anthony o sa sag vi pa nagra avsnitt av HK o spelade LITE zombies ^^

Igar sa vaknade jag upp vid 11-tiden o sa borjade jag packa ner mina grejer. Vid 12.30 sa motte jag upp med Anthony o at lunch. Darefter cyklade vi in till Kokubunji o stangde ner mitt postkontor. Fick tillbaka lite pengar, men all pengar gick at att betala sista telefonrakning nar jag stangde ner mitt telefonabonemang darefter -_-'. Vi cyklade tillbaka till min campus o sa motte vi upp med Minji. Hon fick en massa matlagningsgrejer av mig o sa gav jag aven over agarbeviset pa min cykel till henne. Nar det var klart sa stack vi hem till Anthony (Minji stack till jobbet) o sa tittade vi pa HK. Mot 18-tiden sa motte vi upp med Ami o co. Tillsammans cyklade vi till en Yakiniku stalle, dar det va tabehoudai (buffe) for 2 300 yen. Riktigt gott o jag fick ata en massa kott ^^ Vi avslutade kvallen med att spela lite kort pa Leons kok. Mot 02-tiden sa var det dags att saga god natt, men inte for min del.. Jag tog en dusch o darefter fortsatte jag med packandet anda tills 04.30.. Otsukaresama!
Anthony lat mig aven lana hans laptop over natten, sa jag fick chansen o snacka med lite folk pa msn o kolla facebook etc ^^

Imorse vaknade jag upp 08.00 (o fick alltsa ca 3,5 tim somn) o packade ner det sista samt kastade allt annat. Anthony o Yuri kom over o sa hade jag rumskontroll 10.30 o allt gick utmarkt. Fick tillbaka lite pengar som jag gav dem i borjan nar jag flyttade in hit. Darefter tog vi farval av Ami o Leon som ocksa var i C-byggnanden o sa promenerade vi hit till Anthony's lagenhet.. o nu sitter jag har o bloggar. Det ar en riktig varm o solig dag idag. Vi ska ut senare o mota upp med Sherry o Weiwei mot 14-tiden for att tillsammans aka in till Tokyo-stationen o senare till Narita Airport..


Mitt rum nar allt e nerpackat.. so tomt..

Detta ar nog mitt nast sista inlagg pa bloggen. Jag kommer avsluta med mitt sista inlagg formodligen i Sverige! Da ska jag sammanfatta min ar i Japan o aven beratta om mina fa dagar i Taiwan! Se framemot det! :D


Sayonara Japan.. Taiwan here I come! ;)


Kommentarer
Postat av: Maria

lyckos som ska till taiwan! ditt rum ser jättetomt ut, läskigt. Aja men kul att du ska hem på måndag iaf fast sorgligt att du ska lämna Japan, känner sorgen på något sätt. :P :( :D

2009-08-28 @ 16:56:34
Postat av: Felicia

Förstår att det måste kännas sorgligt att lämna Japan, end of an era... Hoppas ni lyckas hålla kontakten med varandra, några av er iaf. :) Lyckades du använda det mesta av maten? ;) Ses snart, brorsan! KRAM!

2009-08-28 @ 18:17:21
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: yuh ling

så är det?En upplevelse att vara student i Japan .Roligt att du äntligen ska komma hem .borta bra hemmabäst.välkomna hem.

2009-08-28 @ 19:56:34
Postat av: Connie

Wooow... ett år redan? ;P

Tiden går fort... att man knappt känner av d! =P

Hoppas att du har haft d underbart å att du kan japanska flytande nu! ;)

2009-08-28 @ 22:28:19
URL: http://concon.blogg.se/
Postat av: xuan~*

看不懂~(kan bu dong)

哈哈哈~XD~(hahaha)



nice to meet u~^^

o ki no baaaaaakaaaaa~XP

2009-08-29 @ 18:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0