Yokota Airbase

Sa dem senaste dagarna nu.. (tar en paus fran Zombie-dodandet hos Anthony :P)

I torsdags sa tog jag en svang forbi skolan. Jag kollade mejl o Facebook i kokusaika o passade pa att skriva ut grejer. Man far skriva ut gratis sa lange man tar med sig egna papper, o jag har en bunt papper kvar o skriva ut for.. :P Darefter tog jag en svang forbi pianorummen som nu aterigen ar oppet. Tackar Anthony som berattade det for mig. Nar jag kom hem satt jag nog bara med Three Kingdoms eller ovade pa att forbattra min ritformaga.

I fredags blev det en mer handelserik dag. Jag motte upp med Anthony o Yuri i Kokubunji runt 9.30. Egentligen skulle jag mota upp med dem redan 9.00, fast da jag satte vackarklockan 8.30.. :P Tillsammans akte vi till Harajuku o motte upp med Rika. Vi gick runt o jag o Anthony var ute efter att handla lite nya coola klader. Vi lyckades gora nagra bra kop, da det ocksa var sommarrea! :D Tjejerna hangde bara med runt utan att titta pa ngt sjalva.. I slutandan gick vi bakom tjejerna med alla kassor. Man skulle tro att det va deras, men det va allt bara vart :P Mot tva tiden var Yuri tvungen att aka hem till Saitama o ha en pianolektion (?), men jag, Antho o Rika fortsatte forst till Shinjuku for att kolla efter en barbar HD.

Rika: 何を買うの?
Me: なんか・・・EXTERNAL HARDDRIVE :P

Men den barbara HD jag ville kopa, kostade 9 800 Yen i Big Camera, sa jag tappade lusten for att kopa den :P Istallet akte vi tillbaka till Kokubunji dar vi at var sena lunch i Hidakaya. Tog karage som Anthony, "cuz we're boys now" ^^
Efter lunchen gick vi till Marui o tittade efter en barbar HD i Nojima. O sa var det 50 ars jubileum dar, sa vi hittade den HD jag ville ha for 7 750 yen! :D Samt sa kunde jag anvanda tva av mina aterstaende presentkort pa 1 000 yen vardera, sa slutsumman blev 5 750! :D Rika var valdig snall som erbjod sig o fraga om man kunde anvanda presentkortet i den affaren forst (det ar en allman presentkort alltsa) :P Efter kopet kunde jag lycklig atervanda hem ^^ Jag o Rika tog farval av Anthony vid stationen da han tog cykeln dit. Rika foljde med mig hem o chillade vi hos mig med bl.a kort o 5-i-rad.. Datorn e paj, sa man har inget vettigare underhallning o erbjuda :P Mot kvallen sa lagade vi middag tillsammans o efter det sa var det dags for henna att hinna med dem sista tagen hem. Jag foljde med henne till stationen o resten av natten satt jag o laste ^^

Igar sa var vi pa Yokota Airbase. Anthony bjod med mig dit, o tillsammans med Yuri sa motte vi upp med hans vardfamiljs broder Ishibiki dar borta. Flygbasen ar en aktiv flygbas for amerikanerna, sa det va riktigt spannande o kul o se alla amerikanska trupper o attackflyg.


Vi var dit tidigt pa morgonen runt 9.30 for att undvika folkmassan..

Nar vi skulle in sa blev Anthony stoppade av en Japan som ville bekrafta hans identitet o land. Eftersom jag var bredvid honom o pratade med honom, sa blev jag ocksa tvungnen att hanga med till sidan o visa mitt leg o bekrafta min nationalitet.. Tog inte sa lang tid o sen var vi fria att ga.. Om bara jag hade gatt med avstand ifran Anthony sa skulle jag ha sluppit det i forsta hand... ;P


Det kom mer o mer folk, desto senare det blev..


Amerikanska attackflyg


Yuri, Anthony & Ishibiki

Vi gick runt o tittade pa alla flygen o Ishibiki var verkligen kunnig om flygplanen o flygbasen. Han berattade en massa intressanta saker. Ibland va det dock svart o hanga med da han bara kunde prata japanska :P


Amerikanernas senaste modell?

Det va kul o se dem amerikanska soldaternas beteende i ett land som Japan ^^ Att vara odmjuk o vanlig hela tiden med ett leende i ansiktet ^^


Friendship Festival

Det va riktigt varmt mot 12-tiden o efter att ha tittat pa alla flygplanen sa borjade vi ga tillbaka. Ishibiki skjutsade oss till en resturang i narheten, kallad Misato, dar vi at var lunch. Det va riktigt gott o fick aven ata den goda karage som bade Ishibiki o Anthony tyckte va den basta i hela Japan typ ;) Mums! Efter maten satt vi dar o snacka en lang stund innan det var dags att aka hem (da fick vi aven se nagra av attackflygen flyga runt ^^) Han skjutsade oss hela vagen till Tachikawa dar vi tog farval. Bade jag o Anthony var valdigt trott den dagen. Nar jag antligen var hemma i min lgh igen sa tog jag o sov i nagra timmar :P Darefter vaknade jag upp o lagade restmat till middag o satte mig o laste resten av natten ^^

Idag satt jag o laste mera anda tills eftermiddagen, da motte jag upp med Anthony. Tillsammans cyklade vi till Kokubunji o bokade bord for morgondagens Nomikai ^^ Darefter hangde vi lite i Kokubunji innan vi cyklade hemat igen. Vi stannade en snabbis i Samitto, dar Anthony kopte lite mat. Sen cyklade jag hem till mig o lagade middag o Anthony stack hem till sig o at det han kopte. Efter det stack jag till Anthony igen o nu sa sitter jag har o bloggar, medan han sitter o spelar COD5 :P Vi ska nu strax ta o se Hell's Kitchen. Det var ett bra tag sedan!\

Chef Ramsay: "This is the worst thing I've ever tasted!!" :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Varför gav du oss hårddisken och nu köpte du en ny? :S

2009-08-26 @ 23:29:48
URL: http://h3llokitty.blogg.se/
Postat av: K'

Maria: Jag behovde en for mig sjalv ^^

2009-08-27 @ 14:29:35
URL: http://gnz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0