A friend has left, family is coming..

Jag vaknade upp relativt sent i lördags efter fredagens nomikai och "allnighter"-karaoken. Klockan var drygt 12 o jag åt min frukost (frunch? haha :P). Därefter satt jag o vid datorn hela eftermiddagen fram tills 17-tiden då gick jag ut o mötte upp med Kalle, Leon & Ami. Tillsammans åkte vi till Tachikawa för att först möta upp med Diana o därefter gå o se på Hanabi(fyrverkerier)-festivalen.


Det va knökat med folk på Tachikawa stationen.

Vi följde folkmassan o promenerade ner till Tachikawa parken där fyrverkerierna skulle hållas. Btw, under denna festivalen är det vanligt för tjejerna (o killarna med) att gå runt i Yukata (enklare variant av Kimono).


En massa folk hade redan tagit plats o satt tålmodigt o väntade.

Vi hittade en någorlunda plats o sitta, o så slog vi oss ner o tittade på fyrverkerierna därifrån.


Här satt vi!


Träd skymde vår sikt för dem lägre fyrverkeripjäserna, fast vi var för lata för att flytta på oss :P

Efter en timmas fyrverkerier så var det dags o röra sig hemåt.


Det va så otroligt mkt folk..

Efter ca 50 min så var jag äntligen tillbaka o så åt jag min middag (maabootoufu-don ^^) ute ensam. Därefter skyndade jag mig hem o packade jag ner min laptop i väskan o så tog jag cykeln o cyklade hela vägen till Higashi kurume för spendera Lotfis "sista" natt i Tokyo. Anthony var redan där o tillsammans med Clarke så satt vi o lanade vi till 3-tiden.

På söndagen så vaknade vi upp runt 09.00 tiden o därefter stack vi till Matsuya o åt vår frukost där tillsammans. Därefter var det dags o ta farväl av Lotfi som skulle till flygplatsen :'(
Jag tog därefter o cyklade tillbaka hela vägen, o det var riktigt varmt o svettigt.. När jag äntligen var hemma igen så tog jag en snabbdusch o därefter la jag mig o sov i nån timma. Sen fick man ett meddelande av Anthony o så stack jag hem till honom o så dödade vi zombier för fullt. Vi gjorde många galna saker o lyckades slå rekord på hur länge vi kunde överleva.. *host* intressant..
Därefter ringde Clarke oss o så mötte vi upp med honom o käkade middag på Saizeriya (var annars? :P) Sen gick vi till o Leons kök o så lanade vi till 3-tiden :P Som ni har märkt så har vi lirat en massa dator/tv-spel på sistone.. haha

I måndags så var det dags för avslutningscermonin i skolan 15.00. Jag hade perfekt frisyr innan jag lämnade lägenheten, men det blåste en massa samt så regna det med, så min frisyr blev helt paj när jag äntligen var framme i skolan.. -_-' O jag använde paraply.. annars vet jag inte vad som skulle ha hänt.. eller jo förresten, jag skulle bli dyngsur som Jesper blev som inte tog med sig sin paraply.. ;P
Avslutningscermonin bestod av upprop av samtliga studenter, därefter höll några tal o tillsist tog vi några gruppbilder.


Utbytesstudenterna på TGU med många frånvarande :P

Efter detta stack jag o Kalle hemåt o tog en sväng förbi donkan o käkade där. Mot kvällen så kom Anthony o Kalle över o så tittade vi på Crank 2 tillsammans. Filmen var en besvikelse om man jämför med 1an.. Den va lite för galen o handlingen försvann helt.. :P Sen satt vi o chillade o snackade resten av kvällen, o så satt jag efteråt o bloggade tills 04! :O

Idag så vaknade jag upp vid 12-tiden o så satt jag vid datorn en stund innan jag mötte upp med Anthony o så stack vi o åt lunch tillsammans. Därefter stack jag hem när Anthony skulle vidare iväg till en baseballmatch o fortsatte skriva på min rapport som ska lämnas in senast fredag. Som vissa av er redan vet, så kommer min stora syster Felicia o hennes pojkvän Johan hit imorgon 10.25! :O Så jag kommer inte ha tid (o lust) o sitta o skriva en rapport. Men nu är allt klart iaf, ska ta o läsa igenom den en snabbis innan jag lägger mig inatt. Jag har även städat o tvättat idag inför Felicias o Johans ankomst ;P Nu börjar klockan ticka iväg.. borde inte ha gått ner o spelat bomberman med Leon & Kalle förut.. :P

Får ta o lägga mig snart, om jag ska kunna orka mig upp tidigt på morgonen för att åka 3-timmars sträckan in till Naritas flygplats för att hämta upp Felicia o Johan.. :P

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0