Sista skolveckan.. o nomikai med Ichinose!

Japp, förra vecka var sista skolveckan! Nu kan man bara ägna sig åt nöjen den sista månaden här i Japan!
Det är lite sorgligt att Lotfi nu har lämnat oss o är i Korea. We miss ya bro! :'(

Förra måndagen var en helgdag o den utnyttjade vi o åkte in till Akihabara o köpte lite "Otaku"-grejer ;) Jag, Lotfi, Kalle, Anthony & Yuri. Vi hade redan planerat att ägna en hel dag åt detta innan Lotfi skulle åka iväg ^^ Mot kvällen så stack jag hem o var tvungen att skriva rent sista inlämningsuppgiften för Sakubun-lektionen, samt plugga lite inför Koudoku(läsförståelse)-tentan i tisdags.

Tisdagen så var det läsförståelse-tentan, som gick hyfsat tror jag. Därefter så spelade vi pingis under cykellektionen, då det var så varmt o ingen ville bli svettig. Därefter stack jag o Lotfi till biblioteket o pluggade i nån timma. När Anthony & Clarke slutade deras historialektion så cyklade vi tillsammans till ramenresturangen o åt god ramen :D Resten av kvällen ägnade jag väl åt att plugga på grammatiktentan i fredags.

Onsdagen så hade vi vår sista sakubunlektion, där vi läste upp delar av våra uppsatser o diskuterade lite. Under 3e gen så hade jag vanligtvis kulturlektionen med Ichinose-sensei, men denna dag så skulle Anthony ha en presentation om Nomikais under Toda-senseis lektion, så jag stack till Todas lektion istället :P Det visade sig vara bland dem sämsta presentationerna någonsin.. (Anthony började med att prata lite, därefter så tog Clarke helt över o bara visade en massa privata bilder på när folk var fulla..) :P Jag sa senare under lektionen till Toda att jag faktiskt hade en annan lektion. Jag sa farväl o lämnade klassrummet med en massa blickar på mig o stack till Ichinoses lektionen o var närvarande där resten av den lektionen :P När skolan var slut så stack jag o Kalle till biblioteket o fortsatte vår grammatik plugg en kortare stund. Därefter stack jag till klassrummet där Clarke & co var, o så fick jag en gullig gåva från japanerna där. Dem hade gjort en litet plankat med en massa påklistrade färgpapper där dem skriva små farväl meddelanden till mig. Riktigt gulligt av dem! :D Jag satt där o chilla med dem en kortare stund o väntade på att Marina skulle sluta hennes föreläsning. Drygt 16-tiden så mötte jag iaf upp med Marina o så stack vi hem till mig o spela Mario-kart.. ;)
Mot kvällen stack vi på middag tillsammans på "Coco's", det va väldig små portioner imo. Men det va gott iaf!
Sen så tog vi en frisk kvällpromenad o därefter följde jag med Marina o såg till att hon kom hem säkert :)

Det va ingen Judo i torsdags, jag bara gick dit tidigt på morgonen för att lämna tillbaka gi:n (träningskläderna) som jag hade lånat för denna termin. Därefter stack jag till biblioteket o pluggade lite, innan jag mötte upp med Anthony o åt lunch med honom. Under sista kulturklassen så hade gjorde dem en glasstårta som smakade väl sådär.. Vanligt bröd + glass + en massa godis.. alltså ingen professionell glasstårta :P Efter lektionen så stack jag, Anthony & Marina till biblioteket för att plugga. Men jag o Anthony gav upp plugget i biblioteket efter en stund o stack hem till mig o fortsatte plugget där istället. Det fungerade faktiskt riktigt bra o plugga tillsammans, även fast jag inte trodde det skulle gå från början.

Sen var det dags för den fruktade grammatiktentan i fredags.. Men Oka-sensei tog frågorna direkt från övningarna som jag & Anthony gick igenom kvällen innan så det borde ha gått ganska bra.. Men nog om det. Med detta så var även den sista tentan avklarad! :D Jag, Clarke, Anthony & Kalle stack till Toda-senseis kontor o hade lite trevlig konversation med henne om allt möjligt o om vissa personer på skolan.. ;) Varför vet jag inte, men Clarke ville prata med henne.. :P
Därefter så stack jag, Anthony & Kalle hem till Anthony o dödade lite zombier tills klockan närmade sig 18-tiden ^^
Då cyklade vi till Kokubunji o mötte upp med alla som skulle på nomikai med Ichinose-sensei! Det blev drygt 20 pers!


Alla satt vid ett o samma bord, men det va svårt o hålla ihop alla


Jag satt lyckligtvis i mitten o kunde på sätt kommunicera med dem "båda" grupperna som kom att skapas..


Här har vi Ichinose-sensei (t.v). i tjej-hörnet


En riktig trevlig kväll!

Efter nomikai så stack vissa hem, men dem som orkade vidare stack till karaoke med sprit-nomihoudai! Yuri o Eriko kom också o anslöt sig till oss. På vägen till karaoken i Kokubunji så träffa vi på en massa vänner o bekanta.. Jesper, Minji, Mika, Manami, Taka-chan, Mui-chan and more.. ^^
Vi bestämde oss för att köra en allnighter 23-05 (även fast det aldrig hela natten till 05.00), för 2650 yen. Vi sjöng en massa låtar o så sjöng Clarke o Lotfi "Korn - Right Now" åt mig, jag blev så rörd o lycklig ;P Jag älskar när dem sjunger den låten! Haha! Mot 03-tiden så var dem flesta av oss helt trötta o körda att folk började sticka hem. Jag var väl hemma mot 04-tiden o jag somna typ direkt.

Nu är klockan nästan 04! :O
Dags o sova, får återkomma med helgens samt veckans händelser imon!

Oyasumi~ ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0