Anthony's birthday

Jag har inte så mkt tid under kvällarna längre, så jag får ta o blogga närhelst jag har möjlighet (som nu mitt under dagen) :P
Det samma gäller plugget.. får ta o använda den tiden man är ledig att plugga så mkt man kan, innan nåt kommer upp.. ;P

Torsdag, skola som vanligt..
På kvällen var det dags för torsdags-lan igen! Satt o spela till sent in på natten som vanligt.. :P

I fredags så fyllde Anthony år!
Började dagen med att möta upp med Anthony strax innan 12 tiden o därefter cyklade vi till skolan tillsammans o köpte varsin bentou (fika). Tillsammans gick vi till svenskalektionen för att äta vår lunch där. Introducerade för den japanska läraren o dem japanska studenterna att detta var min vän Stig (Anthony har en tröja som säger "I am the Stig") som precis har kommit till Japan från Sverige. Läraren gjorde då sitt bästa med att fråga på SVENSKA "hur länge kommer du vara här?". Jag hade inför lektionen gjort lite anteckningar o gett dem till Anthony med användbara svenska meningar o pekade på en av dem..

Anthony: "Va sa du?"
Chie-sensei: "..hur länge.. kommer du vara.. här?"
Anthony: "Va sa du?"

Hahahah

Men Chie-sensei märkte att det var något som inte stämde.. Tillsist avslöjade vi det hela :P

Vi gick på våra lektioner som vanligt efter det. Klockan sex så cyklade vi in till Kokubunji o mötte upp med allihopa som skulle på nomikai för att fira Anthonys b-day. Vi var upp mot 24 pers! :O


Vi var tvungna att dela upp oss i två bord..


Anthony i grönt. Happy Birthday m8!

Jag blev ansvarig för att blanda alla slags hokuspokus drinkar, med assistens från Marina ;)
Den kvällen var det inte många som drack vanliga drinkar.. alla började blanda drinkar.. Det blev t o m så illa vid en punkt att *folk* börja lägga i nudlar, grönsaker i drinkarna.. ;P En lustig sak var när Marina tog min drink när jag tittade bort o blandade med alla slags drinkar. Då tog jag (så slug som jag är) Marinas drink o gick iväg med den o sa att den var min.. Marinas drink var däremot den som dem höll på att mixa med.. haha ;)


Ingen atsukan (japanskt saké) under nomihoudai fast jag lyckades bli full iaf.. för Anthony's skull ;)

Efter nomikai:n så drog vi vidare till Karaoke. Dessvärre så var dem flesta japanerna "tvungna" att sticka hem efter nomikai:n, men f*** them ;)


Karaoken, vi som var kvar (+ Leon & Diana)

Vi sjöng många goa låtar o fortsatte drickandet där :P När det var dags o sticka så var det en massa drickor över, då fick Clarke o några andra för sig att dricka upp det mesta.. Det slutade ILLA för Clarke.. ramla med cykeln x 5? :P
Vi återvände till Hitotsubashigakuen campus o chillade en stund i Leons kök (de som fortfarande var kvar). Jun-chan o Yuri lagade yakisoba åt oss. Mums! Det va nice med mat vid 01-tiden.. ;)

I lördags vaknade jag väl upp vid 11-tiden. Åt lunch o därefter stack jag till Anthony o så satt vi o lira SNES samt PS3 hela dagen.. Vi kom till lvl 18 på zombie-spelet!! :P

I söndags så stack jag på förmiddagen till onsen med Lotfi, Clarke, Leon, Clarkes far & bror. Det låg mot Ikebukoro-hållet o det var riktigt nice. Det var en sån onsen där man kunde gå ut. O inte nog med det, så fanns det även simbassäng, jacuzzi, "sovhall", en liten trädgård.. ;P Drygt 14-tiden så kände vi oss färdiga så stack vi in till Ikebukoro o mötte upp med resten av Clarkes familj o Minji + Anthony. Vi stack o åt ramen tillsammans o nån timma senare var det dags för Clarkes familj att säga farväl o åka till flygplatsen. Vi planerade därefter att lana under kvällen.. o så gjorde vi det :P

Måndagen var det sista lektionen på hörförståelselektionen o prov, men det gick nog bra tror jag..
Hade en kort intervju med läraren på konversationslektionen som en sista grej, tror det gick bra det med.. ;)
Därefter så mötte jag upp med Yuri i skolan så stack vi o åt tillsammans i skolans matsal. Därefter stack vi till mig o så fick hon hjälpa mig lite med min uppsatsskrivning till onsdagens sakubun. Det roliga med den uppsatsen är att man ska intervjua en person för det, som från början var Keigo. Men eftersom Keigo jobbar o har ganska fullt upp (samt att jag inte orkar bry mig särskilt mycket..:P) så jag har själv lagt till egna åsikter o känslor i Keigos del. Nu har även Diana o Yuri lagt in deras del för Keigos del.. hahaha.
När läxan var fixad, så satt vi o spela Mario kart.. haha

Idag så hade jag lektion under förmiddagen, men bangade därefter cykelklassen. Dels för att det är så himla varmt, men vad som är huvudorsaken är att man måste ha på sig hjälm o det kommer paja min frisyr.. ;P Nästan alla bangade cykellektionen o istället stack vi o övade lite på Anthonys & co uppträdande senare idag på musiklektionen. Dem ska uppträda med min & Anthonys piano låt.. haha ;P Jag & Kalle ska strax dra oss tillbaka mot skola o se hur det kommer gå, då dem knappt (inte alls?) har repat något tillsammans.. haha


Att banga (att skolka) = To bang ;P

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! Hur varmt är det i Tokyo nu och hur varmt är det om ca två veckor då vi kommer? :) Tips inför packning o kläder, du skulle ha en egen väska oxå va? Kraaam!

2009-07-14 @ 21:50:34
URL: http://flicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0