My dear friend Lotfi..

..less than a week before your departure.. :'(

För att fortsätta där jag slutade..
Jag o Kalle gick till Lotfis & co musikklass förra tisdagen. Där fick vi höra allas uppträdande. Anthony imponerade med ett piano solo, Minji o Moon-chan uppträde med flöjt o sjöng på koreanska, Maciej spelade nåt japanskt slag-instrument, Lotfi med hans piano/trum improvisation va hur kul som helst! Haha. Men det bästa av allt var gruppuppträdandet, där dem spelade min, Anthonys (o Marinas) melodi.. Va svårt o hålla mig för skratt när jag stod där o spelade in det hela.. hahaha

Anthony: Piano (höger sida)
Lotfi: Piano (vänster sida)
Clarke: Trummor
Minji: Xylofon
Liz: Trumma

Jag ska se till o lägga upp klippet på Facebook snarast ;)

Efter lektionen så var det dags för en nomikai i Kokubunji.. :P


Vid dessa nomikais så ingår också mat, bara det att maten inte hade kommit än.


Germany + France (wannabe Korean) + Maximum the Hormone ;P


Team Sweden + Poland + Japan + Australian finger

Va kan jag säga om den här kvällen då.. kan säga så här:
Sedan den här kvällen bestämde jag mig för att ta det lugnt med drinkandet.. ;P
..samt att inte kittla folk när jag är full.. ;P

Det var skola som vanligt i onsdags. Senare mot kvällen så såg jag på "Crank". En riktig grym film där man känner hur ens adrenalin pumpas upp när man sitter där o tittar :P Stack senare till Anthony o dödade lite Zombies ;P


Memorable quote:

"Poison Chev Chelios in his sleep? That's like some Shakespeare or some sh*t"
- Ricky Verona, Crank (2006)


I tordags så deltog jag aldrig i Judo lektionen, men jag var däremot närvarande. Orsak: Det var riktigt varmt o jag kände inte för att gå runt svettig resten av dagen.. (samt att det skulle pajja min frisyr.. haha) :P
Under kulturklassen så började jag & Anthony nynna på "Right now" melodin o så hänge Clark på, sjöng o skrek ut "RIIIIIIIIIGHT NOOOOOOW!!" Vi satt där o spelade upp den låten inför alla i klassen o samtidigt som läraren stod där o försökte prata.. haha ja vet, brist på respekt :P Fast läraren är cool, hon tycker bara sånt här är kul! :P
Marina sa att vi inte behövde karaoke längre.. ;P

I fredags så hade prov på Kanji. Men Shimada-sensei är riktig snäll så berättade för oss i förhand att tentan bara skulle bestå av delar från dem små förhören vi har haft på varje kapitel. Det gick utmärkt då jag bara satt o pluggade på alla svaren från kapitelproven :P
Senare mot 18-tiden så mötte jag upp med Marina i skolan så promenerade vi ner mot Kokubunji där den "svenska racistiska" (som Clarke kallade den) nomikai skulle äga rum. Alltså en nomikai för alla som har någonting med Sverige o göra ^^ Vi träffade på Noji-kun på vägen o så gick vi tillsammans dit. Vi mötte upp med resten av gänget utanför Doma Doma (resturangen).


3 svenskar, 4 japaner som ska till Sverige, 3 som redan varit där, 1 som har intresse samt Chie-sensei som jobbar med Sverige + Keigo som kom lite senare (varit i Sverige)

Det va en ytterst trevlig kväll o jag tog det lugnt med drinkandet! (även fast det var var nomihoudai! :P) Noji var den som blev mest full :P Efter nomikain bestämde vi oss för att gå på karaoke, men tyvärr så var vissa tvungna att åka hem pga sista tåget osv..


Den här gången karaoke UTAN alkohol-buffé :P

Top 3 uppträdanden:
1. Naoko 青のり
2. Naomi となりのトトロ
3. Marina (nån Pokemon låt :P)

Igår så kom Clarke förbi tidigt på morgonen o så satt vi spela lite SNES. Därefter käkade vi lunch tillsammans o gick till Anthonys o spela Nazi Zombies på PS3an. Mot 17-tiden så åkte vi in mot Ikebukuro o mötte upp med Lotfi (Kalle hängde också på), så stack vi o såg på Harry Potter, The Half-blood Prince vid 20-tiden. Även fast den var 157min lång, så rann tiden förbi riktigt snabb o det kändes inte som man fick ut lika mkt av den filmen jämfört med dem förgående.. Fast det är bara vad jag tycker :P Det var dock underhållande o jag ser framemot den sista o avslutande delen på Harry Potter serien. Vi trängde oss in bland alla japaner i dem knökade tågen o tog oss tillbaka till Hitotsubashigakuen campusen. Där hade Leon o Ami en fest på g vid C-byggnaden. Vi minglade med folket under festen, men flera gånger försökte vi lämna festen för att gå upp till mitt rum o titta på filmen Crank :P Anthony (en 2a gång) & Lotfi ville se den :P Det slutade ett par gånger med att fest-folket kom upp till mitt rum o så blev det massa "gay stuff" etc.. Har det inspelat.. :P Runt 04-tiden så fick jag iaf äntligen vara ifred i mitt rum o sova..


Clarke: Wait! My phone is ringing.. Chaz? Is that you??
Anthony: Who the f*** is Chaz??

Chaz -> Chev (from Crank) Haha ;P




Idag så åt jag lunch med Anthony o Lotfi, därefter cyklade jag o Anthony vidare till biblioteket i skolan o Lotfi tog tåget tillbaka till Higashi-kurume. Jag satt o pluggade i biblioteket tills 17, då började dem spela "stängnings"-melodin :P Anthony stannade inte särskilt länge i biblioteket o vid det laget hade han redan lämnat mig o stuckit hem :P Jag cyklade förbi saamito o köpte lite råvaror på vägen hem. Väl hemma lagade jag lite tomat/ägg soppa :P Sen har jag bara suttit chillat o bloggat fram tills nu. Tänkte plugga mera ikväll, men tvivlar på att jag kommer lyckas få ngt gjort då jag ska iväg till Yakinuki fest nu o därefter till ett lan-party.. :P

Klart, slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0