Nöje för plugg pt.2

Det dröjde visst längre än planerat för mig o blogga del 2 :P
Vi återupptar där jag slutade..

Det är lördag, jag vaknar upp tidigt för att delta i dodgeball-evangemanget vid 11-tiden vid vår campus. När jag vaknade på morgonen tänkte jag först om jag skulle bara banga allt, men jag samlade ihop mig o gick dit. Till min överraskning så va även Morizou o Ippei där. Det var evigheter sedan man träffade dem, bland dem två japanerna första japanerna som jag lärde känna här i Japan. Vi kastade boll o spelade även lite basket! Riktig skoj, men också oerhört varmt inne i sporthallen. Mot 14-tiden så stack jag hem o tog en efterlängtad kall dusch. Därefter städade jag mitt rum (eller nåt) under eftermiddagen innan jag cyklade till Higashi-kurume mot 18-tiden. Liz, Ami & Leon skulle laga tysk mat till middag. Svårt o förklara vad det var för något, potatis fanns där.. (inte bara korv o öl iaf) ;P


Det va gott, men tyvärr fanns det inte tillräckligt för oss alla att bli mätt :P

Jag trodde att det skulle bara bli en helt vanlig alkoholfri middag, men nej nej.. Lotfi & Clarke hade gjort en massa underliga "gelé-shots" inför kvällen. Det smakade inte särskilt bra.. bara en massa sprit.. :P Vi började därefter spela kortspelet "Kings" där förloraren dricker..


Okej, här förlorade jag o fick dricka lite av hokuspokus-drickan..

Men under kvällen så drog jag knappt några kungar, så jag lyckades hålla mig nykter hela kvällen. Jag var inte heller på drickhumör, då jag drack nomihoudai kvällen innan med Kazuko o co. Fick inte heller så mkt sömn natten innan.
Senare mot 23-tiden, så tog vi alla en promenad ner till McDonalds o så fick vi i oss lite mer mat. När vi gick tillbaka till campusen så ville Liz o några andra, fortsätta drickandet. Vid det laget hade också andra asiaster anslutit sig till vår drickfest. Men jag o Lotfi fick nog, så istället stack vi till Lotfis rum o tittade klart på filmen "Hangover" som vi påbörjade innan middagen. Därefter gick vi o la oss runt 3-tiden.

Söndagen så tog vi en promenad ner till ett bakeri som låg i närheten. Det va nice med lite fräscht bröd o kaffe. Därefter återvände vi till kampusen o så tittade vi på filmen "Taken", som Lotfi hade snackat så mkt om. Oj oj oj, vilken grym film alltså!! Så mycket våld.. "he ain't f*ckin around.." "Die Zeit für Rache ist gekommen.." ;)
Efter filmen cyklade jag hemåt o sen så chillade jag bara resten av dagen.

I måndags så var det bara skola. Jag stack dock till Anthonys lgh under kvällen o där satt vi o spela Call of Duty 5: Nazi Zombies tills 03 på natten.. "5 shots and then the knife.." haha ;)

I tisdags så hände inget särskilt.. förutom det att jag gick till musiksalen när Anthony o co hade slutat lektionen o så va Yuri också där. Perfekt! Vi spelade därefter piano melodin som vi skapade häromdan (Yuri & Anthony på piano) o jag spelade på drummorna.. Hahaha, det va så kul. Det lät så "mäktigt"! Vi behöver mer instrument, bl.a en elgitarr.. ;)
På kvällen så stack jag o Anthony o åt nudlar med Makii o Erica.


Mums! Det är något utöver dem vanliga nudlarna man äter själv hemma

 Vi cyklade därefter till Donkihote o kollade in alla underliga prylar där. Sen tog vi farväl o jag hängde med Anthony till tvättstugan där han skulle tvätta sina kläder o därefter stack vi hans lgh o så satt vi spela Nazi Zombies sent in på natten .. haha ;) Sjukt kul, o tiden bara rinner iväg..


O nu.. om onsdagen..
Onsdagskväll var så grym att den förtjänar ett eget inlägg! ;P

Kommentarer
Postat av: maria

det ser verkligen ut som om du njuter!



btw. jag har det bra härborta, kommer hem om en vecka =D

2009-07-09 @ 01:21:40
URL: http://h3llokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0