Chu chu lovely muni muni mura mura

På något sätt lyckades jag vakna i tid inför judon, morgonen efter "crazy night" o va inte alls bakfull :D
Jag var glad att jag lyckades ta mig till judon, för på slutet av den lektionen så demonstrerade judolärarna kast med varandra (från önskemål av mig o Clarke). Det va hur häftigt som helst o kasten va så naturligt, kraftfullt o snabbt!
Senare den dagen när vi hade skola slutat för dagen, så hängde jag med Marina-chan tills hon skulle till hennes deltidsjobb.
Vi promenerade runt o därefter gick vi hem till mig... ;) Fast nää, vi gjorde inget särskilt.. ;)
Mot kvällen så var det dags för "torsdags-lanet" ^^ Vi satt o spela tills 03 på natten..

Jag skippade att komma tidigt till fredagssvenskan o tog lite sovmorgon istället. Efter grammatik-lektionen, så bangade jag kanji-lektionen, då Yuri messade mig o ville ha lite hjälp med engelskan. Va gör man inte för sina vänner :)
Vi möttes upp i skolan o sen så fick jag hänga med henne hem o se hennes lägenhet.. ;) Där hjälpte jag henne med engelskan.. ;)
Mot 18-tiden så skulle Yuri iväg till hennes deltidsjobb o jag mötte upp med Anthony o så stack vi på Dianas "ryska sallads middag" som hon bjöd in oss till. Fick se Dianas rum o därefter stack vi ner till entréhallen, där TVn, pianon o stereon fanns. Det fanns även ett pingis bord, som vi spelade några flum-matcher o rundpingis på :P
Vi satt snacka o chilla hela kvällen fram tills midnatt, då stack jag, Anthony o Ami hemåt.


Det va gott, smakade som kycklingsalladen i kyckling-bagauetter i goa gbg (fast nu fanns det inte kyckling i dessa..:P)

I lördags så fick jag träffa Anthonys två vänner, Michael o Matthew, från Australien som var på besök. Vi promenerade tillsammans till BBQn som Dianas campus arrangerade vid deras campus (som ligger vid skolan). Det va riktigt gott med en massa kött!!


Fråga mig inte varför jag o Anthony håller hand så där..

Kunde dessvärre inte stanna hela tiden ut, då jag skulle möta upp med Rika-chan senare på eftermiddagen i Shinjuku. Så jag stack vid 13-tiden o åkte in mot Shinjuku för att först också fixa flygbiljetter till Taiwan. När jag ska hem mot slutet av Augusti kommer jag först åka till Taipei o besöka släktningar i några dagar o därefter därifrån o hem! Men jag gick därifrån tomthänt den dagen då jag var tveksam med vilka slags biljetter att köpa.. (har dock nu köpt biljetterna ^^). Vad jag inte fattar är hur enkelbiljetter är ca två ggr dyrare än tur&retur biljetter..??
I vilket fall så mötte jag senare upp med Rika o så promenade vi runt i Shinjuku. Vi besökte bl.a parken där & skyskrapsområdet. Mot kvällen åt vi middag tillsammans, roosu-katsu-middag.
Efter det att vi skildes åt den kvällen, så ringde jag upp Anthony o kollade vad dem höll på med. Visste att dem var i Kokubunji o drack.. Jag åkte till Kokubunji o mötte upp med en full Anthony, full Michael, full Matthew, full Leon, full Lo..
Dem hade några "pikachu"-drinkar för mycket sa dem.. ;P Vi promenade hem lugnt o stilla den natten tillsammans..

I söndags var det min chilldag. Ett bra tag sedan jag hade det o jag kunde äntligen åka till Saamito o köpa lite råvaror, mjölk etc. Va mer jag gjorde den dagen kommer jag inte ihåg.. inte pluggade jag iaf.. ;P

Måndag var skoldag som vanligt förutom det att läraren i hörförståelse-klassen var förbannad..Varför? Vet inte.. men han tog ut sin ilska på oss iaf, med att prata japanska som om vi vore japaner o ställa en massa underliga följdfrågor.. "Du säger att du vill bli rik.. HUR RIK? HUR SKA DU UPPNÅ DET?" etc.. Han börja också stämpla folk för framtida uteliggare, dem som inte önskade något.. Läraren var så upprörd över något, han kunde inte ens hålla hela lektionen o beslöt sig för att avsluta lektionen tidigare.. hahaha
Senare under dagen så bestämde vi oss för att ha en lan-natt igen! :P Denna gången satt vi o spela så sent som till 04-tiden. En trevlig överraskning var att Diana anslöt sig o spelade lite med oss, dock inte ända tills 04.. hon har inte tappat förståndet.. än.. ;)

Jag lyckades vakna upp igår bitti till 2-gen lektionen 10.30, efter bara 4,5 timmars sömn.. Vet att jag borde ta bättre hand om mig o sova bättre, men men.. ibland får man offra sig lite, det är ju trots allt bara mindre än 2 månader kvar här.. :'(
Det var oerhört varmt igår, så jag bangade cykel-klassen (som blev inställd anyway) o stack till Shinjuku ännu en gång istället. Denna gången köpte jag flygbiljetterna till ett pris av 32 000 yen. Skönt o fått det slutligen överstökat! Därefter stack jag till elektronikjätten Big Camera o köpte en spelkontroll till datorn. O jag älskar den!!
Mot kvällen ringde Anthony ut mig o sen så promenerade vi tillsammans med Matthew o Michael till Kokubunji där vi åt sån där "äggröra med risfyllning"-rätt ^^ Sen gick vi till arkaden o så lirade Anthony o Michael lite Tekken 6, där dem fick spö.. haha. Längtar verkligen tills det kommer ut på ps3an! När jag var hemma mot 22-tiden så satt jag o spela snes till 02.. ;P

Idag under kultur-klasen så pratade vår lärare Ichinose om hur japaner ibland kan vara väldigt falska.. Att dem säger saker som dem verkligen inte menar, men är väldigt bra på att låtsas.. Ichinose-sensei berättade vidare om hur japaner har svårt att säga sin åsikt o tacka nej till saker.. Därför pratar japaner väldigt indirekt, som att använda sig av en 3e person för att få fram sitt budskap. Det påminde mig om en gång då Lotfi frågade efter en japanskas tele-nr.. "I am sorry, but my MUM won't allow me to give my number to strangers.." hahaha
Jag älskar verkligen lyssna på när Ichinose-sensei påpekar o kritiserar det japanska samhället. Han har pluggat o bott utomlands i England (o USA?) i många år, så han är inte den vanliga japanen ;)
Efter lektionen cyklade jag o Kalle till Tachikawa, där det fanns en Big Kamera. O så köpte vi varsin "nes"-kontroll (så nu har jag två!) :D Jag var så ivrig med att köpa en till, inför kommande besök av gäster i min lgh (o sedan i Sverige med!) :D
O så kom Marina förbi runt 17-tiden o så fick hon bli den förste att spela med den kontrollen.. haha!
Dessvärre kunde hon inte stanna särskilt länge, men det va iaf kul o lira lite snes spel med henne! :D
Lagade curry till middag o så träffade jag på min granne Minh i köket (som för övrigt har en duva till "husdjur" fick jag se.. haha).

Såååå dääääär, nu har jag bloggat ikapp! Äntligeeeen!!


Dags för att koppla av med lite snes. Who wanna join? ;)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Häftigt med kontrollerna till SNES på datorn! :D We wanna join! :) Ses om mindre än en månad nu! Kraam!

2009-07-08 @ 19:57:20
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: maria the one and only

I WANNA JOIN!! that's gonna be my computer in the future ^_^

2009-07-09 @ 01:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0