Leons & Amis drickfest

Alright! Blev just klar med Sakubun-uppgiften!

I torsdags så hade vi ingen kultur-klass efter judon, så jag passade på att sitta o plugga japansk grammatik istället. Så snäll som Marina är, så kom hon o hjälpte mig med plugget. Det va trevligt o mkt mer lärofullt! ありがとう!
Vid 15-tiden mötte jag upp med Anthony i skolan o så var vi i skolan tills 18-tiden. Det va en fest på Higashi-kurume den dagen, fast det är så himla långt dit bort, så jag o Anthony orkade aldrig gå på den. Istället så fortsatte vi vår hc-äventyr på d2 hos Anthony under kvällen.

Anthony: "No, don't go in there! It's dangerous!!"
Jag: "Omg, I'm gonna die!!"

*Några sekunder senare under stridens hetta*
"Charles (Anthonys karaktär) has died"

*Vi tittar på varandra under tystnad..*
Anthony: "What did just happend..?"
Jag: "I can't believe it.."
Anthony: "It feels like a dream.. has he really died??

R.I.P Charles.. :P


I fredags efter lektionerna så var det Nagashi-soumen-"fest" i skolans stora matsal.


Lotfi & Clarke ville prova på Yukata :P

Festen började runt 18-tiden o vi började leka en lek, där man fick en slumpvis hiragana ("bokstav") o sen skulle man komma på så många namn under ett slumpvis tema (t.ex städer). Det skulle väl ha varit kul om man va lite mer engagerad i leken :P
Men efter det så var det dags o börja äta "nudlarna". Min udda förklaring på hur det fungerade:

1. De hade byggt upp ett "ställ" med bambu, som lutade neråt mot en stor behållare.
2. Det rann vatten från toppen o ner hela tiden.
3. Alla stod på varsin sida av bambu-röret (som var halv uppsågat)
4. De släppte ner nudlarna från toppen o lät det rinna neråt
5. Man fick plocka upp nudlarna med pinnar då det rann ner

Självklart var det bäst o stå längst fram o jag väntade tålmodigt på att folk skulle släppa fram en till sist. Dem längre bak fick ju typ allas saliv (som Lotfi uttryckte det).. :P Det va iaf en kul upplevelse o så fick man chansen o mingla lite.
Efter detta så var det dags för Leons & Amis drickfest i C-byggnaden, där jag bor! :D En trevlig överraskning var också att Jun bestämde sig för att följa med oss till festen i slutändan, även fast hon först tänkte plugga eller nåt ;)


På 4e våningen!

Det va en hel galen kväll, särskilt mot slutet.. Vill inte gå in för mycket i detaljer men det involverade:
* Hokuspokus drinkar som, Whiskey + kola + Baileys = ??
* Ngn (ngn = inte jag! :P) öppnar dörren till toaletten, då nån annan e där..
* Australia + New Zeeland "kärlek"
* "This is your last chance.." -> "I think someone just j***ed, in his pants.." hahaha
* Upprepande skämt som: "This is a banana!" "No! You're kiddin'?" x10
* Tjej + tjej action..(!!!)
* Driva med sydkoreaner om Starcraft..
* Face + book.. hahaha
* Det vanliga.. gayskämt
* "Circle of Love"..


Hahaha, riktig skön kväll.. "This may be the best moment of my life.." ;P


Utanför köket, vid korridoren för lite frisk luft.

Drygt 04.00 så började de flesta röra sig hemåt o jag gjorde det samma. Jag gick upp en våning o somna typ direkt efter jag hade gjort mig i ordning för att lägga mig.

Jag vaknade upp drygt 12-tiden på lördagen. Jag åt en lättare sen frukost för att mot 14.30-tiden äta lunch igen. Efter det så stack jag över till Anthony med laptopen o så satt vi lanade hela dagen. Spelade lite d2, 4 pers fast ej hc den här gången o avslutade kvällen med sc. Tyvärr så mådde inte Anthony särskilt bra senare mot kvällen, så han kunde inte vara med o lira. *Btw, vi stack o åt på den italienska resturangen som vanligt (enda som ligger riktigt nära)* :P

Igår så åkte jag till Kokubunji o mötte upp med Keigo, som jag inte har träffat på ett bra tag. Vi spelade lite biljard o därefter åt vi lunch o promenerade runt o pratade. Mot 16-tiden så skulle jag träffa Shio-chan o Keigo gjorde mig sällskap. Vi stack till ett kafé o så satt vi där o snacka en stund. Sen så gick vi separata vägar o jag åkte hem o beslöt mig för att bara ligga o vila ögona en stund.. men va händer? Mobilen ringer o Lotfi säger att det är "Terus crazy Sunday" ju.. Eftersom Teru snart kommer lämna oss o åka till Canada under sommarn, så tog jag mig tillsist upp o cyklade till  Kokubunji igen o mötte upp med Lotfi & co. Tillsammans tog vi tåget mot Higashi-kurume, men vi stannade på Tokurazawa o åt vår middag på en koreansk resturang. Det va utsökt! Sedan stack vi till arkadhallen som låg i närheten o så fick vi se när Anthony kickade ass på Tekken 6. Därefter var det dags o åka til Higashi-kurume o möta upp med Teru runt 22-tiden. Det första stället vi besökte med Teru var "Doma Doma", en slags bar där man kan beställa mat då. Men hela personalen va helt veliga. Vi beställde till o börja med 5 öl, men dem kom bara med 4.. Därefter beställde vi 3 öl till o då kom dem med 2.. Sen så kom dem med en maträtt som vi inte hade beställt.. "What is this Sunday..? Newcomers Sunday??" Så vi beslöt oss för att banga "Doma Doma" o istället gå till yakiniku-resturangen som låg bredvid. Där njöt vi av lite grillat o Teru var vid det laget helt packad :P


Cheers Teru! Have fun in Canada!

Drygt 12-tiden så gick vi tillbaka mot Higashi-kurume o så var Teru tvungen o gå o sova. Stackarna hade lektion från 1a gen (= 8.50) o även en presentation då.. :P Resten av oss spelade då Starcraft nån match, men inte Anthony som satt o spela PS3 istället. Sen stack jag till Lotfis o sov där, medan Anthony sov hos Clarke.

Vi vaknade upp mot 11-tiden o så åkte vi mot skolan, men stannade vid KFC o åt brunch. Dem har nu "Red hot spicy chicken", men som väntat så var dem inte starka alls.. Vi kom till lektionen lagom i tid o efter skolan så stack jag, Marcus & Kalle o käkade på Gasuto (en annan italiensk resturang). Beställde en stek som va nice, fast fortfarande inte i den storleken som jag egentligen skulle vilja ha :P Vi gick tillbaka till skolan o jag spela lite piano (det har gått ett par dagar nu sedan jag gjorde det sist :P) innan jag slutligen cyklade hem!


Jag ser verkligen framemot o få äta mkt kött igen när jag kommer hem till Sverige.. ;P

Kommentarer
Postat av: Connie

Wow wooow.... vääärsta vaaaa du har blivit partyprins!! ;P



Seems like u have a lot of fun laa! =)

2009-06-23 @ 04:38:08
Postat av: yuling

njut av de tid du ha i japan.Hemma är ju bäst.

2009-06-23 @ 16:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0