Nöje före plugg pt.1 ;)

Yo, MiNnA-sAn! GeNKi?

I tisdags efter skolan så stack jag o Marcus hem till Kalle o tittade på tillbaka-biljetter till Sverige..
Haha, vi är sämst med planering alltså o nu ligger typ alla biljetter på drygt 10 000 kr.. :O
Efter att ha suttit vid datorn o letat en stund o inte lyckats hitta några bra, så beslöt vi oss för att titta på "FF7 Advent Children", som Marcus har köpt på Blu-ray! Det va otrolig fin grafik o det skulle vara ännu tuffare o se den filmen på en storbildstv! Fick även testa på lite FFXIII-demot samt se på "FF versus XIII", som båda har otrolig fin grafik. Längtar tills dem kommer ut, ska definitivt ta o köpa en PS3 har jag äntligen bestämt mig nu! :P Fungerar ju som en blu-ray spelare med!

Jag gick o klippte mig i onsdags! Gick till en frisörsalong som ligger 10 min härifrån, som Marcus föreslog. Det va väldigt bra o billigt, mindre än 1 000 yen! Jag har märkt att eftersom jag har ganska "tjockt" hår så brukar alltid dem på frisörsalongen använda sig av en sån där sax, som man klipper för att tunna håret. Det fungerar också riktigt bra, så du får se till o köp en sådan mamma! :P Efter det så cyklade jag o Kalle till Kokubunji o mötte upp med Marcus. Vi åkte därefter till Shinjuku o prövade vår lycka på resebyrån "No.1 Travel". Fast priserna var typ detsamma, så vi bad o vänta med att köpa några biljetter just denna dagen. (Dock så måste vi verkligen nu ta o köpa biljetterna denna veckan... tiden rinner iväg..).
När klockan närmade sig halv sex, så åkte jag själv tillbaka mot Kokubunji för att nu möte upp med Teru + Clark o co. Han skulle ju iväg till Kanada, så detta var typ det sista tillfället för de flesta av oss o träffa o dricka med honom ;)
Vi stack till en nomikai i Kokubunji o det slutade med att Teru va stupfull o däckade när vi lämnade stället..


Teru är den som ligger i mitten :P


Vi var alla ganska packade..

Dessvärre hade Anthony andra planer under kvällen o kunde inte vara med.. Men senare under natten kunde han ansluta sig till oss, fast då hade han redan missat en massa.. som en bekännelse.. ;P

To you Anthony:
There's something I wanna tell you..
There's this girl.. I can't tell you who it is.. but she's is really sexy
and she said that she wanted to *beep* your *beep*

Hahaha

O då kommer Clarke, i samma ögonblick som jag berättar för Anthony:
"Okay it was me.. I wanted to f*** Anthony!"

Hahaha x2 (vi var alla så packade)

När vi gick hemåt från Kokubunji, så kunde Lotfi inte sluta dra det skämtet för oss..
"Yo guys, there's this person.. I think you heard it (pekar på den andre)..  I can't tell you who it is.." haha

*Träffade även på Naomi den natten, undra va hon tänkte när hon såg oss.. :P

Vi kom i säng så pass sent att jag aldrig orkade gå på Judon dagen efter.. :P

Istället så hade vi vår första lektion under 3-gen (12.50-14.20), o så skulle Toda-sensei ha ett föredrag om Irländsk historia (?) :P Det roligast under lektionen va när Clarke läste upp delar från hennes text med "brittisk" dialekt o hänvisade till Harry Potter då o då :P Och när Clarke klagade på japanerna som låg o sov under föredraget. Efter lektionen blev det värsta diskussionen mellan Clarke & Lotfi samt några japaner om beteendet att sova under lektionen samt om att yttra sina åsikter under lektionen.. Jag & Anthony fann det ganska tråkigt så vi drog ut o tog med Marina också :P Vi satt där ute o snacka en längre stund, därefter gick vi till piano rummet för att spela lite piano för Marina.
Det var denna dagen, i piano rummet, som vi tre skrattade så mkt som inte gjort på länge.. :P Jag tänkte att det skulle vara kul om vi tre komposerade vår egen melodi, så började jag spela några ackord med "bas-tangenterna". Det lät så himla löjligt o sen så anslöt sig Anthony med att spela en sån skrattretande melodi. Hahaha, det va så svårt o hålla sig från skratt när vi satt där o spela. Även Marina som stod där o var för blyg för att spela med oss, skrattade vilt tillsammans med oss :P Nu kommer den melodin vara för evigt ett gott minne av denna dag!

Senare den kvällen så beslöt vi oss för att ha en lan-fest på min kök. Det va en ganska rolig syn att se alla koppla upp sina laptops i köket med en massa sladdar hit o dit. Vi satt o spela Starcraft i non-stop i några timmar o jag lyckades vinna varenda match på ngt sätt, trots alla möjliga blandade lag :P


Jin från sydkorea (t.v.), va självklart riktig bra på sc! ;)

I fredags så va det skola som vanligt med svenska på morgonen. Därefter mot kvällen så åkte jag in till Kichijoji för Kazukos födelsedagsmiddag, som Akiko bjöd in mig på. Jag stannade först på Kokubunji o köpte ett födelsedagskort samt en "silver"-penna som jag skrev med o därefter gav till Kazuko :P


Kazuko längst in i hörnet

Vi fick riktigt mkt mat på denna resturangen o så var det också nomihoudai (drick hur mkt du vill). Detta var dock inte det vanliga galna dricksällskapet (Clarke & co), så det va mest jag som drack (o uppmanade folk o dricka mera ;P) Det va en mysig middag o servitriserna va trevliga ;) Efter middagen, så stack alla hemåt förutom jag, Simon o Akiko. Vi köpte varsin öl resp drink för Akiko på Family Mart. Sen tog vi en promenad vid parken o satt där o prata en stund. När det började närma sig sista tåg efter 23, så stack jag hemåt. Från Kokubunji var jag tvungen att ta en frisk nattpromenad tillsammans med en massa andra japaner som också va tvugna o göra det samma :P Jag tog vägarna förbi Anthony för o se om han fortfarande var vaken.. o det var han! Klockan va väl mot 01-tiden.
Så jag plingade på o överraskade honom, därefter satt vi o där o snacka tills 03-tiden o då kände jag att det var dags att börja röra sig hemåt. Särskilt då det va en "dodgeball"-evangemang här på campusen morgonen efter.. :P

Det va trevligt o få träffa Akiko, Kazuko & Simon igen, vem vet om det blir nån annan gång till innan man åker tillbaks till Göteborg..

Jag återkommer med del 2 imorgon eller så, ska till Anthony nu o spela ps3 :P

Kommentarer
Postat av: MARIA

Mamma har ju redan en sådan sax? hmmm..



Btw. snacka om att din kondition har säkert försämrats och levern helt sliten efter alla dina fester! ;) Hoppas jag springer bättre sen då. HIHIH!

2009-06-29 @ 22:16:25
URL: http://h3llokitty.blogg.se/
Postat av: yuhling

Bra klippning ,nästan som min klippning .den förtunning sax man kan köpa här.Behöver ej köpa.

2009-06-30 @ 16:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0